tirsdag den 26. april 2016

What to do in Berlin

Tja, Martins hverdag er så godt som fastsat - arbejd´ arbejd´. Han er ansat til at arbejde 45 timer i ugen, meeeeen min erfaring siger mig, at han så kan lægge 5-10 interessetimer om ugen til det. Men det gør ikke noget han arbejder meget. Det er vi efterhånden vant til.
Inden vi besluttede os for at rejse, havde vi i snakket om at jeg skulle være hjemmegående i Hinnerup. Når Martin arbejdede så meget som han gjorde, skulle jeg stå for alt det praktiske herhjemme og give børnene kortere dage i institution. På den måde skulle Martin ikke tænke på nogen praktiske ting, og kun tænke på at være sammen med os. Sådan tænker vi også det skal være i Berlin.

Ungerne har godt af at komme ud blandt andre børn, og hvis jeg skal være ærlig, så ville jeg sgu blive skør hvis jeg skulle passe dem fuld tid. Jeg elsker dem, bevares, meeeen har altså også brug for en pause fra dem.
Umiddelbart er planen at de skal være i institution ca. 5-6 timer dagligt, når de først er blevet indkørt. Jeg skal så stå for alt det praktiske, men også sørge for at vi får et netværk dernede. Det er vigtigt for os at få et netværk, og gennem facebookgrupper, er de første playdates allerede arrangeret;)

Tanken er at børnene, skiftevis, får en dag hjemme om ugen. Her kan vi lave det DE har lyst til. Når alderforskellen er på 3 år, så har de selvfølgelig meget forskellige behov. Lige nu går alt nærmest efter Astrid behov, men jeg glæder mig til alenetid med Sophia så vi kan tage i svømmehallen, i parken, i zoo, osv, uden at skulle tage hensyn til Astrid. Det er helt klart den største fordel ved at være hjemmegående!

Derudover skal jeg bare ud og opleve Berlin (jeg kender bl.a. til et fremragende spa). Gå en masse ture. Cykle måske - har fornemmelsen af at Berlin er en cykelby. Ud og finde de spændende ting jeg skal vise resten af familien.
Og jeg glæder mig!


0 kommentarer:

Send en kommentar

Abonner på Kommentarer til indlægget [Atom]

<< Start