onsdag den 27. april 2016

Daginstitutioner

I dag da jeg afleverede Sophia i børnehave, sad den nye rumænske pige, der ikke taler et ord dansk, og var meget ked af det. Åååh hvor havde jeg ondt af hende...


Jeg er ved at kigge på daginstitutioner. Vi troede at det relocationbureau vi samarbejder med, kunne hjælpe med det, men det er ikke en tjeneste de yder. For at begrænse deres søgen efter lejlighed til os, og vores søgen efter daginstitution, har vi måtte beslutte os for, hvilket område i Berlin vi vil bo i. Valget er faldet på Charlottenburg.



På kortet kan i se Charlottenburg. Martin skal arbejde på Kurfürstendamm, lige ved Tiergarten. Det ligger umiddelbart tæt på hinanden (alt efter hvor i Charlottenburg vi kommer til at bo) hvilket er et plus. Derudover skulle det være et godt og børnevenligt kvarter - det må vi jo stole på!

Så altså søgning efter daginstitutioner er i gang. Jeg spurgte følgende i en facebookgruppe


Ikke lige det svar jeg ønskede, så jeg har simpelthen været igang med at gå samtlige daginstitutioner igennem. Jeg kan fortælle så meget, at i Charlottenburg-Wilmersdorf området er ca 210 institutioner - jeg har indtil videre gennemgået ca 130 af dem, og sendt to mails ud om optagelse.
Åh Gud jeg krydser fingre for en af de to bider på, meeeeen oddsene er ikke gode:(

PS hvad skulle jeg have gjort uden google translate!!

0 kommentarer:

Send en kommentar

Abonner på Kommentarer til indlægget [Atom]

<< Start