søndag den 8. maj 2016

Breaking the news

I forbindelse med flytningen, har jeg selvfølgelig også konsulteret min gode ven Google, om hvordan og hvornår man fortæller mine børn st vi skal flytte.
Svaret var - jo yngre de er, jo senere skal man fortælle det. Det er også det Sophias kontaktoædagog siger.
Pædagogen foreslog at vi tog hende med derned, tog billeder af det, og når tiden så var til at fortælle det, så kunne vi kigge på billederne og snakke om det. Men, vi tager ikke lige til Berlin for at vise hende byen! Vi skal i forvejen derned for st kigge på lejlighed snart, og vi tænker at børnene gerne skal have en fast, struktureret hverdag det næste stykke tid, da vi i lang tid har lavet alt for meget.

Sophia ved altså ikke vi skal flytte. Eller...hun ved at der foregår noget, det er jeg sikker på. Vi har ikke sagt til hende at vi skal flytte, for hvad betyder det at flytte og hvad er Berlin lige? Dog snakket vi meget internt om det herhjemme, og hvis vi er sammen med andre, taler vi også ofte om det at skulle flytte.
Jeg tror som sagt ikke hun ved hvad det skal ske, men at hun ved der sker et eller andet. Vi synes i hvertfald hun er blevet meget tryghedssøgende igen.

Så lige en opfordring til jer derude - hvis i møder os, så snak ikke for meget om Berlin mens Sophia er der....😊

0 kommentarer:

Send en kommentar

Abonner på Kommentarer til indlægget [Atom]

<< Start