søndag den 4. september 2016

Test af det tyske sundhedsvæsen

Som i måske fik med, så var der heldigvis ikke nogle problemer med at få en lægeattest til pigerne, og Astrid blev ovenikøbet vaccineret samtidig. Og man må sige at vi får afprøvet det tyske sundhedsvæsen. I juli var Martin til læge med en pandehulebetændelse.
I august var Sophia på skadestuen med hul i hovedet. I september skulle børnene undersøges, og sørme om vi ikke var ved at tage afsted til lægen med mig forleden dag!

Jeg havde rutsjet med Sophia (jeg har aldrig rutsjet så meget som jeg gør hernede. True fact) og min lilletå satte sig fast i siden, mens vi blev ved med at rutsje ned. For fanden hvor gjorde det ondt. Den hævede med det samme, og jeg troede godt nok den var brækket.
Heldigvis havde jeg en sygeplejerske som livline på mobilen, og vi blev enige om at se tiden an, da en læge alligevel ikke ville kunne gøre så meget ved det.
Tåen har fået den meget bedre, så det har 'kun' været en forstuvning. Den er dog stadig blå/rød/lilla, men jeg kan da gå ordentlig igen😊

Nå, men udover at rende til læge, så har vi i denne uge også lavet følgende

  • Spist på vietnamesisk restaurant - virkelig lækkert
  • Grillet - vi er super glade for den gasgrill vi har lånt
  • Været på legepladsen med Gitte og Silas 
  • Brugt hele dagen i går på at køre i tog og 'sporvogn'. Sophia fik lov at bestemme hvor vi skulle stige af toget, og hvilken vej vi skulle gå. Det var rigtig hyggeligt
I dag står på ren afslapning, inden vi skal hen og besøge Silas, Sebastian, Gitte og hendes mand, som vi endnu ikke har mødt.
I morgen står den på første dag i Kita (igen!), Yeah.

Så har jeg lige et spørgsmål til Jer - skal der billeder ind på bloggen eller er det nok med dem der er på Instagram @tinabonde og Snapchat Tina.bonde? 

God søndag derude

3 kommentarer:

Klokken 5. september 2016 kl. 06.04 , Blogger Unknown sagde ...

Hej T-bone :-)

Jeg syntes det er en fin blog du har, hvor det er rart at følge med i jeres liv i Berlin. Der behøves ikke flere billeder der til :-)

/Niller

 
Klokken 21. september 2016 kl. 10.37 , Anonymous Line sagde ...

Det er så fint Tina �� Hyggeligt at følge med ✌��

 
Klokken 21. september 2016 kl. 11.22 , Blogger Tina sagde ...

Det er jeg glad for at høre. Men nu kender jeg egentlig en frygtelig masse Liner, hvem af dem er du?😊

 

Send en kommentar

Abonner på Kommentarer til indlægget [Atom]

<< Start