fredag den 19. august 2016

Hvad skulle man gøre uden google?

Det spørgsmål har jeg tit tænkt på. Og bevares, så mange år har vi heller ikke været på www (kan i huske dengang man skulle skrive det på webadresser?) Inden google og det dejlige internet, måtte man ty til leksikon. Jeg kan huske at vi, som alle andre familier, havde en masse leksikon stående derhjemme på hylden. Jeg mindes dog ikke at vi brugte dem.
I dag forekommer idéen om leksikon helt forkert. Al den viden der er, skulle det kunne stå i en række bøger? Der kommer hele tiden ny viden og hvilken viden er den rigtige? I dag vil man nok også betvivle om der kun er én sandhed.

Nå, det jeg egentlig ville frem til, er mit forbrug af google. Jeg bruger det ret meget. Google maps, google translate og selvfølgelig søgefunktionen.
Søgefunktionen fik vi f.eks. brug for i går. Sophia fjollede rundt med Martin, og faldt pludselig og slog baghovedet i sofabordet. Der kom en god flænge og masser af blod.
Hvad gør man så?
Spørger min gode ven google selvfølgelig. Både om det mon er et sår der skal limes eller syes, og hvad gør man egentlig i sådan en situation her i Tyskland?!
Hvis vi ikke havde google, ved jeg ikke hvad vi havde gjort. En telefonbog måske?
I min søgen fandt jeg en dansk blog, som beskrev hvordan man kommer på skadestuen, og endda hvilken en hun anbefalede, da det altid var der, der var kortest ventetid.
Så to timer efter at Martin og Sophia var taget afsted, var de hjemme igen. Med et limet baghoved, et stort plaster i håret, og beskeden om ingen bad til den unge dame i en uge.
Sophia har det godt - hun har sovet længe i dag, og hygger med ipad.

Tak for hjælpen google - endnu en gang.


Image Source http://www.worldwideinterweb.com/item/6920-the-50-funniest-google-suggestions-ever.html

2 kommentarer:

Klokken 19. august 2016 kl. 13.09 , Blogger Unknown sagde ...

Puha da, det var da en træls oplevelse - rigtig god bedring med hende <3

 
Klokken 19. august 2016 kl. 17.08 , Blogger Tina sagde ...

Tak Mette. Der har nu ikke været noget at mærke på hende i dag, fuld af unoder igen😜

 

Send en kommentar

Abonner på Kommentarer til indlægget [Atom]

<< Start