onsdag den 7. september 2016

Tre første dage i Kita

Tre dage har de to rødder (og jeg) været i Kita. Mandag og tirsdag i en time om dagen og i dag gik vi med dem på legepladsen, så der var vi sammen med dem i to timer.

Det går rigtig fint.
Astrid tøffer rundt og leger, og kommer lige hen og snakker med sin mor engang i mellem. Det samme gør Sophia egentlig.
Ingen af dem er begyndt at knytte sig til børn eller voksne. Jeg troede egentlig at de begge ville søge lidt mere til pædagogerne, men det er nok fordi jeg er der.
Og jeg skal være der. De går meget op i at indkøringen kører godt, så der er afsat en måned til indkøring!!
Nu må vi se - de har jo begge været passet ude før, men sproget er selvfølgelig en barierre for dem.
Det er dejligt at det et et lille sted. Der kan være op til 21 børn der, men indtil nu har de max været 15. Dertil er der 4 pædagoger, så det er jo en ret god normering.

De går meget op i struktur. Fx skal man aflevere enten mellem 7.30-8.20 eller 9-9.20. Derimellem og efter, slukker de for dørtelefonen, så det er bare med at være der.
De åbner også først for dørtelefonen præcis kl 15, så de ikke bliver forstyrret i deres eftermiddagsfrugt. Det er jo egentlig meget fin. Så forstyrres de ikke, og man lærer børnene, at man kommer til tiden.
Indtil videre er vi i hvertfald glade for det.

I morgen sen aften får vi gæster - jubii. Så håber jeg dog at Astrids feber er faldet - tror feberen skyldes den vaccination hun fik i sidste uge, den kunne nemlig give feber i 7-10 dage efter.

0 kommentarer:

Send en kommentar

Abonner på Kommentarer til indlægget [Atom]

<< Start