fredag den 20. januar 2017

Tak og en masse andet

Hold da op så meget respons jeg fik på sidste indlæg. Folk fra nær og fjern er kommet med gode råd, og vi er taknemmelige for hver og en.
Det vi har gjort siden sidst, er at snakke med pædagogerne i børnehaven. Fortælle dem hvordan det står til derhjemme, og spørge om de kan sætte lidt ekstra tid af til Sophia, især omkring afleveringen om morgenen. Det virkede de meget forstående overfor. Derudover henter jeg Sophia allerede efter spisetid de fleste dage i en periode. Pædagogerne synes dog ikke det skal være hele tiden, da hun misser det sociale med de andre. Det er bare ofte omkring middagstid og den efterfølgende sovetid, hvor hun bliver ked af det.
Derudover vil vi prøve med lidt mere struktur herhjemme. Sophia er helt klart bagud med de kreative ting - fx har hendes måde at tegne på ikke ændret sig det sidste halve år, men til gengæld har hun lært tysk, så det er klart hendes udvikling har været der. Med strukturen skulle vi gerne give mere faste og trygge rammer, og skabe de rammer som kan hjælpe hendes udvikling.
Til sidst er vi blevet anbefalet at se tegnefilmen inderst inde med hende, hvilket vi også vil gøre en dag.
Jeg har fået lov til at kontakte Sophias kontaktpædagog fra børnehaven i Hinnerup, og jeg har skrevet til to andre Kitaer om de har en plads til hende.
Nu ser vi lige tiden an inden vi gør yderligere, men jeg synes allerede det går fremad. Det hjælper selvfølgelig også på det, at vi havde gæster fra søndag til onsdag, så havde hun ligesom ikke "tid" til at fokusere på det hun var bange for.

Siden sidst, har jeg ellers været en tur i Paris og se håndbold. Det var skønt at være afsted. Kampen var lidt kedelig, men det var festen inden og efter ikke. Selvom jeg var klar til at gå hjem i seng da kampen var færdig, måtte jeg lige hive mig lidt op - jeg var sgu ikke taget til Paris for at sove! Så vi fortsatte festen!
Jeg kom hjem lørdag, og søndag fik vi gæster fra DK. Et vennepar med deres tre børn, så der var gang i den. Det var rigtig hyggeligt. Vi var egentlig delt meget op, da børnene (og forældrene) havde forskellige behov, men det gik så fint. De har tvillinger på knap 9 mdr, så moren fik både karbad og shoppingtur - det havde hun vist brug for:)

I går skulle Martin og jeg til koncert med Green Day. Jeg har været småsløj siden sidste torsdag, og var virkelig ikke i humør til en rockkoncert. Men HOLD NU KÆFT hvor var det godt. De fyrede en fest i over to timer, og forstod virkelig at få publikum med. De havde tre tilskuere oppe på scenen, hvor to af dem sang og den sidste spillede guitar. De to der sang, stagedivede ned fra scenen og ham der spillede guitar, måtte få guitaren med hjem.
Selvom jeg kun kunne synge med på max 7 sange, var det virkelig fedt. De kan sgu stadig selvom de har været i gang i maaaange år.


Gooooooooooooo Danmark (og ja, sådan gik vi rundt i Paris)

Sådan ser man ud efter kampen. Som man ikke var inde og se. Fordi man blev afvist i døren. Fordi man var for fuld. Altså ham, ikke mig.













0 kommentarer:

Send en kommentar

Abonner på Kommentarer til indlægget [Atom]

<< Start