onsdag den 14. december 2016

Forslag til mandelgave

Dette indlæg skal selvfølgelig ikke læses af nogen af dem jeg skal holde juleaften med, før efter den 24. december.

Det der med mandelgaver, har for mig altid været sådan lidt...blaaah. En ligegyldig gave, der skal passe til alle der har mulighed for at vinde (bevares, jeg var da glad for den gave jeg vandt til julefrokosten i lørdags, men den blev også drukket hurtigere end det tog at spise risalamanden).


Det er ofte mig der står for mandelgaven, da vi altid er gæsterne juleaften, og det da er det mindste vi kan gøre. Men det er som sagt ikke nemt at finde en gave der passer til alle, i et okay prisleje. Og helt ærlig - en marcipangris - hvem gider have MERE mad, mere sukker. Og helt ærlig, får vi ikke gaver nok i forvejen?

Derfor vil jeg gerne videregive en fantastisk idé til mandelgaven - støt en hjælpeorganisation.
Jeg har tidligere som mandelgave givet en ged - eller okay, det var en pose ris, men mon ikke mange af Jer kender til "Giv en ged"-konceptet.
I år er mit hjerte faldet på foreningen Din Nødhjælp, som mange nok kender fra lille Hope der blev reddet af danske Anja i Nigeria. Jeg er så rørt af hele historien og deres arbejde, og vil rigtig gerne støtte dem. Som Martin dog siger (og som han har ret i), kan vi ikke redde hele verden, og man må vælge sine kampe. Derfor har vi i mange år været planfadder for en pige i Pakistan.
MEN når jeg nu bestemmer mandelgaven, har jeg muligheden for at støtte et godt projekt.
Årets mandelgave hos os, er derfor et medlemsskab af Din Nødhjælp, med et bidrag på 20 kroner om måneden det første år. Herefter kan man så opsige medlemsskabet eller lade det fortsætte.
Helt ærlig, er det ikke en win win gave?


0 kommentarer:

Send en kommentar

Abonner på Kommentarer til indlægget [Atom]

<< Start