søndag den 26. juni 2016

Stor pige + skrappe madammer

I dag skete der noget stort!
Astrid tog sine første skridt! Eller som Sophia kalder det "hun gik uden hænder". Nogen vil sige at hun tog dem i dag, mens andre (mig) så hun gjorde det i går, men det gælder åbenbart ikke, når jeg var den eneste der så det;)

Weekenden stod på hygge hos svigerforældrene, og i morgen kommer børnehaven til fødselsdag ved Sophia.
Det synes jeg også er lidt stort, og jeg gør et stort nummer ud af det:) Håber hun får en dejlig dag. Hun er ikke altid lige glad for at komme hen i børnehaven, og jeg tror ikke der er så mange hun leger med. Det kan godt gøre ondt i mit moderhjerte.
Tænk at sådan nogen piger på 3-4 år kan være sådan nogle skrappe madammer. "Jeg gider ikke lege med dig!". Det har jeg ofte hørt sagt til Sophia. Det synes jeg ikke er okay.
Sophia siger det også. En af de andre piger ser meget op til Sophia, men Sophia siger ofte til hende, at hun ikke gider lege med hende. Hun bliver selvfølgelig ked af det, ligesom Sophia bliver ked af det når nogen siger det til hende.
Jeg har forsøgt at lære hende at sige, at hun ikke har lyst til at lege lige nu. For det er jo egentlig sådan det er.

Det er svært. Jeg er helt med på at ikke alle leger lige godt sammen, og man behøver ikke være bedste venner med alle, men synes det er tidligt de er så tavelige over for hinanden.

0 kommentarer:

Send en kommentar

Abonner på Kommentarer til indlægget [Atom]

<< Start