fredag den 28. oktober 2016

Søvn!

Jeg har hver dag i denne uge, planlagt at skrive et indlæg. Planlagt, men er aldrig nået til det punkt hvor tiden og overskuddet var til det. Og det er endda selvom børnene har sovet i børnehaven for første gang i denne uge, og Martin har været i aftenvagt, og dermed hentet dem i børnehave.
Jeg har ellers haft mange ting at fortælle, men det har jeg glemt igen. Det har nok ikke været vigtigt. For det eneste vi tænker på lige nu (eller i hvertfald mig) er Astrids sovemønster.
De startede med at sove i børnehaven i tirsdags. Det er gået fint hele ugen, bortset fra onsdag, hvor Sophia græd da de skulle sove.
Min teori er, at Astrid simpelthen ikke får nok søvn i løbet af dagen.
De putter børnene mellem 12.30-13 og vækker dem igen kl. 14, da de skal være klar til mad kl. 14.30. Astrid er ellers netop begyndt kun at sove én gang om dagen, men til gengæld en lur på 2-3 timer. Nu bliver hun spist af med max halvanden times lur, og det kan mærkes. Ikke på at hun er træt, men på at hun er OVERtræt. Vi taler om mange, mange timers ulykkelig skrigeri, hvor intet hjælper. Både om aftenen og om natten. En nat var hun vågen fra 01.30-4. I går aftes vågnede hun kl. 21, var vågen til midnat, hvor hun stort set SKREG hele tiden. Sophia sov ikke kl. 21, og det var selvfølgelig svært for hende at falde i søvn med en skrigende lillesøster. Resultatet af det ses på billedet.
Astrid vågnede så igen kl. 4, hvor hun heldigvis kunne spises af med Baby Einstein på youtube.
Som sagt har Martin været i nattevagt denne uge, så da det nærmede sig fyraften i går, fik han besked på at købe noget is på vejen hjem, hvori jeg kunne drukne min selvmedlidenhed. 
Da han kom ind af døren fik han Astrid, og 10 minutter senere sov hun. De sov så inde i legeværelset, så jeg kunne få noget søvn. Jeg er nemlig alene med børnene indtil søndag, da Martin har besøg af nogle venner.
Nu vågnede Astrid som sagt kl. 4 i morges, så hun er lige nu igang med sin anden lange lur. Jeg krydser fingre for at søvn avler søvn.

God weekend herfra.




1 kommentarer:

Klokken 1. november 2016 kl. 11.36 , Anonymous Line sagde ...

Åh det lyder som Esther.. Hun er ved at drive mig til vanvid. Enten er hun oppe 1-3 timer om natten ellers står hun op kl 4 �� Det er så hårdt.. Her tænker vi det er ørene eller tænderne der driller.. ����

 

Send en kommentar

Abonner på Kommentarer til indlægget [Atom]

<< Start