lørdag den 12. november 2016

Hausfrautips

Nu har jeg været hausfrau i nogle måneder. Jeg har overhovedet ikke haft den tid til rengøring, osv. som jeg troede jeg ville have. Forhåbentlig kommer det i december, når sprogskolen er færdig.
Nå, anyways, så vil jeg lige videregive mine bedste hausfrautips. Enjoy.


- Mit allerbedste tip er at onlineshoppe dagligvarer. Ca. en gang hver tredje uge, bestiller jeg de varer som er tunge og fylder meget. Det er alt fra toiletpapir, til hakkede tomater til bleer og vaskepulver. Jeg bestiller så, så vi har til de kommende 3-4 uger. Det sparer mig for en masse tid og besvær, og selvom man betaler et mindre leveringsgebyr (vi har betalt alt fra 0,90-6€ alt efter hvor fleksibel man er med leveringstid og hvor stort et beløb man bestiller for), så sparer man nok penge ved alle de impulskøb man ellers ville have gjort.
Fx bestiller jeg gerne 20 liter mælk pr gang (langtidsholdbart, det gør de meget i hernede), 4 pakker havregryn og en masse cola🙈

- Vasketøj - Både i Hinnerup og her, sortere vi vasketøjet når det kommer til vask. Vi vasker alle forskelligt, men herhjemme har vi tre kasser - en til kogevand, en til hvid vask og en til sort/kulørt vask. Så slipper man for igen og igen at sortere tøjet når man skal vaske, og man får et godt overblik over hvornår der er nok til en vask.

- Øjnvipper - jeg har fået lavet eyelashextension som det så fint hedder. Shit jeg er glad for det. Ingen bøvl med mascara i hele hovedet når det regner, eller bruge tid på det i hverdagen.

- Let mad - når børnene skriger, vil hænge på armen, og manden bare ikke kommer hjem fra arbejde, har vi en aftale om at det er i orden bare at smide en frysepizza i ovnen. Så hav altid en færdigret i fryseren. Her er tricket dig kun blevet brugt en enkel gang.

- Kvindelist😊 Jeg var ikke selv klar over at det var kvindelist før Martin sagde det.
Efter et par dage i Berlin gik vores støvsuger i stykker. Martin købte så den billigste, lille, plastik støvsuger, i fald vi skulle have en robotstøvsuger som vi havde snakket om. Tingene har senere hen ændret dig, og nu mener han IKKE vi skal have en robotstøvsuger. Ok, jamen så ville jeg gerne have sådan en håndstøvsuger (ikke sådan en lille en, men en hvor man kan stå op og tage det værste) til lige at tage det værste rundt om spisebordet, for guderne skal vide det er tiltrængt efter hvert eneste måltid. Nix, sådan en måtte jeg heller ikke få.
Så er det at kvindelisten begynder! Martin havde for noget tid siden besøg af nogle kammerater her i Berlin. En weekend hvor han nok brugte omkring 3000kr. Det er helt fint for mig, de havde det sjovt og sådan nogle udskejelser skal der også være plads til. MEN, så kom jeg til at tænke på, at det var sjovt som han måtte bruge 3000kr på en weekend med drengene, når jeg ikke måtte få den ene eller anden støvsuger som skulle bruges hver dag. Det fortalte jeg ham, og det kunne han egentlig godt se. Så nu er det blevet til at jeg godt må få en ny støvsuger. Vi har ikke lige talt om hvilken en det skal være endnu, jeg er bare glad hvis jeg slipper for at hive den almindelige støvsuger frem hver gang vi har spist (det gør jeg forøvrigt overhovedet ikke, men det burde jeg).

Selv tak✌🏻️





0 kommentarer:

Send en kommentar

Abonner på Kommentarer til indlægget [Atom]

<< Start