lørdag den 9. juli 2016

Det går jo rigtig godt

Som jeg jo fandt ud af gennem min samtale med børnenes nye institution (KiTa), går der også en dansk pige i børnehaven.
Jeg skrev en mail til lederen, om hun ikke ville give min mail adresse til moderen til den danske pige, så jeg måske kunne stille hende nogle spørgsmål.
Efter et par dage ringede denne mor. Hun var rigtig sød og fortalte om deres indtryk af KiTaen, fortalte om hvordan hverdagen foregår, hvad det koster og andre praktiske ting.
Hun fortalte at hendes datter IKKE taler dansk, men hun tror at hun forstår det. Hun tilbød at komme hen i KiTaen den dag Martin og jeg skal besøge den.

Det var rigtig dejligt at høre en andens erfaring fra denne KiTa, da de eneste informationer vi har om den, er fra deres hjemmeside.


Jeg har i nogle måneder skrevet med en dansk kvinde der flyttede til Berlin i foråret, og som ellers er i samme situation som mig - manden arbejder, hun er hausfrau, to børn i KiTa.
Hun har været sød og svare på nogle praktiske ting.
Den anden dag da vi skrev sammen, inviterede hun os på aftensmad, ugen efter vi er flyttet derned.
Det glæder vi os rigtig meget til, og er vildt begejstrede for allerede at have andre danskere at snakke med. Det er så vigtigt for os at få et netværk dernede, særligt for mig, da det ellers kan blive ret ensomt.

Så alt i alt synes vi altså det går rigtig godt, og jeg glæder mig mere og mere til at komme derned.


0 kommentarer:

Send en kommentar

Abonner på Kommentarer til indlægget [Atom]

<< Start