onsdag den 23. november 2016

2016 siger du? Ikke her...

Efter flere opfordringer, ville jeg i dag til lægen med Astrid, for at få tjekket hende ører, i forhold til det her med at sove. 
Hun har før døjet med mellemørebetændelse uden at vi opdagede det.
Problemet var så bare, at jeg ikke helt kender til deres lægesystem hernede. Jeg valgte bare at troppe op hos lægen uden tid, og det kan man åbenbart godt. Jeg smurte lidt tykt på hos sekretæren, og hun skrev os ned i deres kalender. Skrev ned. Med kuglepen. Ikke computer...
Selvom vi så bare skulle vente til det var vores tur - i dag tog det halvanden time - så er det da skønt, at man bare kan komme når man kan. Den var ikke gået i Danmark. Og venteværelset er fuld af legetøj og andre børn, så Astrid havde en fest derhenne.
Ørerne blev tjekket og der var ikke noget. Lægen mente dog bestemt, at børn SKULLE sove i deres egne senge, og det var en kamp vi måtte tage! Og da jeg nævnte kugledynen, grinte han bare og sagde "ja, hvis man tror på sådan noget". Jeg smilte bare og tænkte - hvilket år lever du i? Der er da ingen dansk læge der ville insistere på at børn absolut skal sove alene. For mig er det en meget gammeldags holdning, men som jo nok bare er en del af kulturen her. Og når jeg lige tænker over det, kunne jeg forestille mig det var på samme måde i rigtig mange kulturer.
Herhjemme må vores børn dog sove med os, lige så længe de har brug for den tryghed! Og angående søvnen, så er der ikke noget forandret, desværre.

0 kommentarer:

Send en kommentar

Abonner på Kommentarer til indlægget [Atom]

<< Start