lørdag den 19. november 2016

Vi giver op

Alt herhjemme afhænger for tiden af vores (manglende) nattesøvn. I fem uger har vi kæmpet med Astrid om natten, og det påvirker os for meget, som man måske har fornemmet. Vi kaster nu håndklædet i ringen og må til at bruge andre metoder.
Jeg hat bestilt en kugledyne hjem til afprøvning i 14 dage, og hvis dette ikke har nogen effekt, vil jeg prøve med et homoøpatisk lægemiddel der hedder chamomilla comp, som jeg er faldet over i mine utallige googlesøgning. Hvis nogen har erfaringer med noget af det, så lad mig endelig vide det.

Men hey, det er ikke helt skidt det hele, og vi får da også en hverdag til at gå. Jeg har endnu en uge tilbage af min skoleperiode. Læreren sagde en dag til mig, at hun altså ikke synes at jeg skulle fortsætte på næste niveau, men tage et grammatikkursus først. Det tror jeg hun har ret i, men jeg har gjort noget andet i stedet for, det fortæller jeg om en anden gang.
Så har vi haft barnepige til Sophia i denne uge, som jeg tidligere har nævnt. Det gik fint og de legede fint med hinanden.
Torsdag var vi til laternefest i KiTaen. Alle havde mad med til en buffet - mums der var meget godt, de kommer jo alle fra forskellige lande, så der var alt muligt forskelligt.
Efter vi havde spist, skulle vi gå rundt i byen med de lanterner børnene havde lavet, og synge.
Det var lidt mærkeligt - vi gik ikke rigtig samlet og de små kunne ikke rigtig finde ud af at gå med deres lanterner. Jeg fik dog snakket med den mor som taler dansk, og har lavet en aftale om at vi skal hjem til dem en dag efter KiTaen, så Sophia kan lege med deres datter. Det kan være at det kan inkludere hende mere, hvis hun nu blev veninde med en af de andre børn.
Og forresten er det gået så godt med Sophia i KiTaen i denne uge, så det er bare dejligt.
Fredag havde vi besøg af et dansk vennepar og deres børn som vi har lært at kende hernede.
Det var rigtig hyggeligt, og der blev drukket nogle øl og noget rødvin - lige hvad vi havde brug for.

Det var vores uge, kort fortalt. Håber jeg får tid til at blogge lidt mere den kommende uge, som også er ugen hvor Martins forældre, bror og niecer kommer, og det glæder vi os til.

God søndag.


2 kommentarer:

Klokken 20. november 2016 kl. 00.55 , Blogger Unknown sagde ...

Øv hvor er det bare trælst med søvnen :/ Har I fået tjekket ørene? Det, fandt vi i hvert fald ud af, var problemet her :/

 
Klokken 20. november 2016 kl. 01.32 , Blogger Tina sagde ...

Hej Mette.
Det er et par måneder siden vi fik dem tjekket sidst, så i morgen vil jeg ringe til lægen og få en tid. Tak for tippet😊 Håber i har det godt.

 

Send en kommentar

Abonner på Kommentarer til indlægget [Atom]

<< Start