onsdag den 13. juli 2016

Om at tage afsked

Om 6 dage kommer flyttemændende efter alle vores ting, og få dage efter, er vi officielt udenlandsk danskere!
Vi har i de sidste par uge, mødtes med familie og venner. Vi vil gerne se de fleste inden vi tager afsted. For at tage afsked.
Det med at tage afsked ser vi meget forskelligt på, Martin og jeg.
Martin er ved at være mærket af at skulle sige farvel til så mange dejlige mennesker. Han synes det er lidt trist, og det kan godt påvirke hans humør.
Jeg synes derimod ikke at det er at tage afsked. For mig er det et 'på gensyn, vi ses snart igen', selvom jeg godt ved at det ikke bliver sådan med alle.
Vi har dog allerede planlagt ture til Danmark i august, oktober og december. Der kan da snildt gå to måneder imellem vi ser vores forældre eller nogle venner. Så at der også skal gå to måneder mellem hvert besøg nu, ser jeg ikke noget problem i.
Samtidig regner og håber vi, at vores venner og familier kommer og besøger os.
Dem der kan blive sværest at undvære, tror jeg er vores naboer og deres børn. Her om sommeren ses vi meget. Børnene leger ude på vejen. Tegner med kridt, cykler, leger i en af haverne eller på legepladsen.
Vi forældre spiser til tider sammen, låner hinandens biler og hjælper med at passe hinandens børn mm.
Det kommer vi til at savne! Heldigvis er der en mulighed for at vi også kan få det i Berlin. Jeg skal i hvertfald gøre mit ypperste til at vi får en omgangskreds.

Når alt dette er sagt, kan jeg kun sige JEG GLÆDER MIG😊



0 kommentarer:

Send en kommentar

Abonner på Kommentarer til indlægget [Atom]

<< Start